Monday, October 13

Terasa skejap.

semalam aku br blek dr ampang jumpa roi
then dlm bus otw nk g klcc tiba tiba pakcik aku kol.
die mmg rajen kol aku tnye kaba.kire die ni abg kepada mak aku.
die tnye "along x kol mak ke?sekali sekala kol r mak.tanye kaba ke"
aku jwb"arituh along ada msg jek."dan bla bla bla bla
lepas letak jek panggilan dr pakcik aku.
aku mcm terasa skejap.pikir blek.
aku mengaku mmg aku jrg gler kol.msg?hurm
just arituh baru baru ni mak ada anta msg
just wish belated bday aku and happy eid.

ye mmg tol sangkaan entri aku yg psl berdosa ke aku?
dlm msg tuh die mmg t'tnye tnye mane g ank ank die semua.
mase 1st raye tuh die tggu aku dan adik adik dtg beraya.tp?
aku da b'dosa kan wat die kecewa sedikit.
mungkin die menitiskan air mate pada mase tuh.
mmg aku x nmpk.aku jauh.lgpun die bukan dpn mate aku.
xkn semuanye yg die rase die nk cerita kt aku.

along t'pakse mak.along x mampu nk sebut
"mak along rindu kat mak"
tambah tambah nk sebut mase dok dgr suara mak.
fuck! aku x bleh.bodohnye aku ni.ngn mak sndri pun ko x mampu.
msti aku rase cam nk nangis.sebak.aku da cuba.
msg?jari jemari aku ni mcm da beku.keras.
"kina lupakan jek r klu ko nk msg mak ko tuh.
xde makne pape pun.
klu ko msg bkn die kembali pada ko pun.
die tetap ngn lelaki yg ko x suka tuh."

smpai mcm tuh sekali ati aku ni berkate kate.
haih berdosa sgt ke mak ko tuh?
buruk buruk mane pun die tetap mak ko!
cuba r beri die peluang.die bukan org laen.
darah daging ko sndri.
*terdiam skejap.rase serba salah.

along pam sgt klu mak sedih mak suka
nk sedapkan ati mak sndri kan.

konon konon mak pam r,x kisah r dgn kteorg.
mak tipu kan?
even along x serapat mane
ngn mak mase kter b'same dulu.

tp dlm ati?sedih,sakit,kecewa.tuhan jek yg tao kan mak.




*sbenanye aku kecewa sedikit.
cukup r aku sorg yg tao pe yg aku rase skg.

mak,terima kasih.

No comments: