Monday, February 9

Aku ketagihan.Tolong.


aku rasa aku ketagihan nescafe
agaknya laaaa
tadi aku ada baca entri si senget *Maap aku tak tao nama sbena kamo ;)
aku mungkin ketagihan sudah tahap serius
tuh sebab laaa aku selalu gelisah tak tentu pasal
kadang kadang masalah kecil pun
aku bole pikir sampai berserabut kepala otak aku ni haaa
lepas tuh susah nak tido kdg kdg sampai ke tengahari baru aku dapat tido
haih damn tol laaa

hoho nescafe sudah seperti dadah bagi aku
ntah rasa sangap jek,dpt minum woahh nikmat beb
hahaha
lepak mapleh jek nescafe o ais
lepak kedai makan jek nescafe o ais
lepak rumah jek nescafe o ais atau nescafe panas
kalu di kira kira,di kaji selidik
satu botol nescafe besar tuh pun
aku seorang jek boleh abiskan dlm masa sebulan
tak pun makan minggu minggu aje
bongok!

Kesan pengambilan kafein dengan jumlah yang sedikit
  • Mengganggu corak tidur.
  • Meningkatkan degupan jantung.
  • Meninggikan tekanan darah.
  • Kerap membuang air kecil.
  • Tangan terketar-ketar perlahan.
  • Kurang selera makan.
Kesan pengambilan kafein dengan jumlah yang banyak
  • Resah dan gelisah.
  • Sukar menumpukan perhatian.
  • Sakit kepala.
  • Sukar tidur.
  • Keliru dan kadang-kala berhalusinasi.
*diambil dari entri blog si senget
*baik aku kurangkan sebelum aku mati atau gila disebabkan ketagihan nescafe.hahaha

8 comments:

the loco's said...

whoo...
mmg bahaya nescafe ney,member aku sampai kena operate la,sbb minum nescafe o kaw2.

*suka nescafe o ais limau, best je.xmo try?*

Shakina Amirudin said...

sampai kena operate?
wahh takutnya
adeh

the loco's said...

haha...
bru skit je tuh.
crita nescafe ney bnyak sangat.

*bz la, tuh jarang msuk blog. :-)*

Shakina Amirudin said...

oh patut laaa
;)
hahaha
takmo dengar
seram sedangkan nescafe jek
ceh

the loco's said...

haha...
taw xpa.

Anonymous said...

ahakss.. btw name ku dhira..
kekeke..
yup.. anda sudah berada di tahap yg serius la i think..
better do something dear.. :)

Ejat Ahmad said...

aku jarang minum....
tapi tadi member buat ayo neskopi
aku minum sekali..jadi ketagiih..

menyebabkan aku x sedar
tlah minum 8 gelas ayo dlm masa 30 minit

weeeeeeeeeeee
=DDDDDDDDDDDD

Shakina Amirudin said...

dhira:tuh laaa pasal.adeh

ejat:hahaha tao xpe.ketagih kan.wahh sampai 8 gelas.ada tanda tanda tuh.;D